Hoe gaan we te werk?
We starten met een psychomotorisch onderzoek
Na een vraaggesprek met de ouders, volgt een breed psychomotorisch onderzoek, waarbij zowel de cijfers (kwantitatieve scores) als de kwaliteit van de uitvoering worden geëvalueerd. De resultaten van de verschillende proeven en een mogelijk therapieplan dat daaruit voortvloeit, worden in een verslag gegoten.
Een verslag om goed samen te werken
Dit verslag kan gedeeld worden met ouders, school en/of CLB, arts en eventueel andere therapeuten. Het is een werkinstrument dat toelaat om nauw samen te werken met het kind én zijn omgeving.
Op een positieve manier aan de slag
Het is voor ons heel belangrijk dat elk kind op een leuke en speelse wijze ervaringen kan opdoen om, bewust of onbewust, maar gestructureerd, iets nieuws bij te leren. Hiervoor gebruiken we spel- en speelgoed gaande van ballen, hoepels, stokken en dergelijke tot constructiemateriaal, zelfcorrectiespelletjes, iPad, smartgames enzovoort.
Na een vraaggesprek met de ouders, volgt een breed psychomotorisch onderzoek, waarbij zowel de cijfers (kwantitatieve scores) als de kwaliteit van de uitvoering worden geëvalueerd. De resultaten van de verschillende proeven en een mogelijk therapieplan dat daaruit voortvloeit, worden in een verslag gegoten.
Een verslag om goed samen te werken
Dit verslag kan gedeeld worden met ouders, school en/of CLB, arts en eventueel andere therapeuten. Het is een werkinstrument dat toelaat om nauw samen te werken met het kind én zijn omgeving.
Op een positieve manier aan de slag
Het is voor ons heel belangrijk dat elk kind op een leuke en speelse wijze ervaringen kan opdoen om, bewust of onbewust, maar gestructureerd, iets nieuws bij te leren. Hiervoor gebruiken we spel- en speelgoed gaande van ballen, hoepels, stokken en dergelijke tot constructiemateriaal, zelfcorrectiespelletjes, iPad, smartgames enzovoort.