Voor kinderen van 2,5 jaar tot ongeveer 14 jaar
Hieronder enkele voorbeelden van veel voorkomende begeleidingen die wij geven.
Neem gerust contact op als je meer informatie wenst.
Neem gerust contact op als je meer informatie wenst.
Trainen van de algemeen
motorische vaardigheden, zoals evenwicht, coördinatie, grove motoriek, fijnmotorische activiteiten, schrijfmotoriek. Versterken van de lateralisatie-
ontwikkeling, waarbij er aandacht wordt gegeven aan het aanvoelen en de bewustwording van de voorkeurszijde (links of rechts) met daaruit voortvloeiend ook het bewust worden van werkrichtingen en tenslotte ook middellijnoverschrijdende oefeningen die cruciaal zijn bij het leren lezen, schrijven en rekenen. |
Aanvoelen en nabootsen van houdingen en bewegingen (lichaamsschema), waardoor het kind beter beheerst kan bewegen, zichzelf kan ontspannen en waardoor het leert om zich te oriënteren in de ruimte.
Stimuleren van schoolrijpheid en werkhouding. Dit gebeurt voornamelijk bij kleuters, maar ook bij oudere kinderen kan werkhouding, planning en probleemoplossend denken nog getraind worden.
|
Oefenen van visueel-ruimtelijke vaardigheden wat zowel in de grote ruimte kan als met potlood- en papieroefeningen of met een omzetting van 2-dimensionele gegevens naar
3-dimensionele (of omgekeerd). Aanleren van een aangepaste denkstijl, dit wil zeggen probleemoplossend denken en handelen, waardoor de concentratie kan verbeteren en de impulsieve werkstijl kan verminderen.
Overwinnen van faalangst en werken aan een positieve ingesteldheid.
|